3.28.2006

imagine john lennon 1

Imagine
Imagine there`s no heaven 想像一下 那裏沒有天堂
it`s easy if you try 這很容易 只要你嘗試的話
no hell below us 沒有屬於我們的地獄
above us only sky 關於我們 只有藍天
imagine all the people 想像一下 所有的人們
living for today… 只為今天而活

Imagine there`s no countries 想像一下 那裡並沒有國家
it isn`t hard to do 這並不難辦到
nothing to kill or die for 沒有關於殺戮與死亡的事
and no religion too 而且也沒有宗教
imagine all the people 想像一下 所有的人們
living life in peace… 生命活在和平裡

You may say I`m a dreamer 你也許會說 我是個夢想家
but I`m not the only one 但我並非是唯一
I hope someday you`ll join us 我希望有一天你能加入我們
and the world will be as one 並且世界將會合而為一

Imagine no possessions 想像一下 沒有佔有
I wonder if you can 我希望假使你能夠
no need for greed or hunger 不需要有貪婪或慾望
a brotherhood of man 對於情同手足的人們
imagine all the people 想像一下 所有的人們
sharing all the world… 一起分享所有的世界

You may say I`m a dreamer 你也許會說我是個夢想家
but I`m not the only one 但我並非是唯一
I hope someday you`ll join us 我希望有一天你能加入我們
and the world will live as one 並且世界將會活為一體

沒有留言: